ADIM ADIM DİKİŞ : ERKEK YAKA VE VATKA DİKİMİ /SEWİNG OF A TAİLOR COLLAR AND SHOULDER PADS



Önceki postta ''GRİ MANTO'' nun yakasının yapımını paylaşacağımın haberini vermiştim.Anlatmaya başlamadan evvel bu yakayı ilk defa denediğimi belirtmek isterim :) Sanal alemden bi kaç kaynak bulsam da tam bir anlatım bulamadığım için bir de ben anlatayım dedim :)




Yine önceki postta bu kalıptan bahsedip tavsiye etmiştim.Bugün denemiş bulunmaktayım gayet başarılı bir kalıp . Kalıba ulaşmak için  önceki yazıma bakabilirsiniz...







Kalıbı çözmek için epey uğraşmakla beraber çözünce Amerika kıtasını keşfetmiş gibi hissettim:D

GEREKLİ PARÇALAR
  • Üst ön parça 2 adet
  • Pervaz          2 adet
  • Üst yaka(kumaş katında)2 adet
  • Yaka köprüsü (kumaş katında)2 adet
Parçaları kumaşa dergide gösterildiği gibi yerleştirip dikiş payı vererek kesiyoruz.

Bu yakayı yaparken iki yeni kavram öğrendim. 

REVER ÇİZGİSİ(HATTI):Katlanarak yakayı oluşturan çizgiymiş.
YAKA KÖPRÜSÜ:Üst yaka ile alt yaka arasında adı gibi köprü görevi gören bir parçaymış.

Rakamlara bakarak resimdeki birleştirdim kalıbı.Daha sonra kalıbı önüme koydum elimdeki parçaları ona bakarak iğneledim ve teğelledim. Normalde teğelli çalışmam ama ilk defa denediğim için riske atmak istemedim.

Bi de yaka köprüsü çok saçma bir parça bence.Fazladan uğraş istiyor ne var sanki onu da üst yaka kalıbına ekleyip de koysaydınız :D Bana not olsun bu da onları birleştirip de öyle keseceğim bir dahakine :)





İşte yaka köprüsü zımbırtısının birleştirilmiş hali yukarıda.Üst yaka ile köprü birleştirilince çıt atılıp ütülenir.

Telalanacak kısımları burda dergisinde açıklamalar kısmında yerleşim şemasında  koyu renkli gösteriyorlar.Bende telalanmış kısımları resimlerde gösterdim.Telalı kısımları dışa getirdim.






    Üst yaka ile köprülü paşayı bir kenara bırakıp ön pervazlar ile arka pervaz birleştirilir.






Yukarıda da anlattığım gibi ön bedenle pervaz çıta kadar dikilir.Üst yakanın telasız tarafı ile ön beden teğellenir.




Ön bedene birleştirme işlemi bittikten sonra aynı şekilde arka bedene de aynı işlemi uyguluyoruz.





Yaka ile ilgili bütün parçaların payları temizlenip çıt atılır ve ütülenir.





Bir de köşe katlama işi var ki Youtube'da bir video da görerek uyguladım ve aşamalı olarak gösterdim.Bu şekilde gayet düzgün bir görüntü elde ediliyor .





Videoyu da ekledim izlemek isterseniz:)










Katlama işlemi de bittikten sonra iki parçayı birbirine tutturuyoruz.Bu işlemi videodan öğrendim çok mantıklı arası açılmıyor :) Aslında 4 katı komple dikmeyi de düşündüm de makineyi parçalamak istemedim :D






Bir de vatka dikimi sorunsalı var ki yine anlatım bulamadım.

Burda dergimiz mükemmel türkçesi ile bu konuda sadece ''vatkayı takın ''yöndergesini vermiş :D

Elimdeki hazır ürünlerden yola çıkarak bu şekilde yerleştirdim ve 4 yerden diktim .Düzgün bir sonuç elde ettim.

Fotoğrafta da belirttiğim gibi vatkayı yerleştirip denedikten sonra dikin ters olma olasılığı mevcut çünkü.

Tam olarak bitmiş fotoğrafı maalesef yok ilk fotoğraftaki görüntü bir nebze fikir veriyor .Başka sefere daha çok fotoğraflarını paylaşacağım inşallah :)

Allah'a emanet olunuz dikişseverler :)

Yorumlar

  1. Cook güzel anlatmıssın bu yakanın anlatımı hakkaten hic bir yerde yok youtube ta bazı yabancı videolarda gördüm ama onlarda biseyi anlatırken uzattıkca uzatıyolar hepsinde sıkılıp izlemedim :D kendim bikac kez ise yaramaz kumas parcalarıyla deneyerek cözdüm cok sükür :)) vatka olayınada henüz hic girmedim denerim bigün insallah manto harika olmus bu arada 👍👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bende aynı şekilde yerli bir anlatım bulamadım o yüzden bu işe kalmıştım anlaşılır olduğuna da çok sevindim çok teşekkür ederim :))

      Sil
  2. şekerim harika anlatım
    eline emeğine sağlık.. ♥

    YanıtlaSil
  3. Erkek yaka dikme cesaretini tesadüfen aynı modeli seçerek göstermişim. Köprü, rever, rever pensi nedir acaba derken anlatımınızı gördüm ve bir nevi yeniden doğdum. Paylaşımınız çok başarılı. Emeğinize sağlık. Bol dikişli günler, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için :) cümleten bol dikişli günler , sizide sevgiler :)

      Sil
  4. Erkek yaka aramasi ile karsima ciktiniz, cokta iyi ettiniz. Senin anlatim super, video ustune double super oldu:)
    Senin baglantini ve video baglantisini vererek izninle blogumda asamali dikimde paylasiyorum,
    Iki muslumana faydamiz dokunsun diyerek:)))
    Tesekkurler, ve ellerine saglik, guzel gunlerde kullan muallim hanim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler güzel yorumlarınız için sağolun elbette paylaşın memnun olurum bende sizi ziyaret edeceğim sevgiler :)

      Sil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar